Obal, který se při doteku “stydí”

0
3608
Obal co se stydí

Na obalu zkrátka záleží. Zajímavý obal vzbudí pozornost. V ideálním případě by měl zapojit všechny smysly a vyvolat bezmála citový vztah. Zcela klíčovým faktorem, kterým zaručeně upoutáte zájem svého publika, je vyvolání emocí. Ale i vlastní obal může emoce projevit. Umí se totiž stydět!

stydlivy_obal
Jak je to možné? Tento nápad má na svědomí ruský designér Stas Neretin, který vytvořil sérii obalů (tuby, kelímky) na kosmetiku a intimní hygienu v duchu trendu interaktivního designu. Obaly se totiž stále více a více personalizují a odrážejí lidské chování. Tyhle mají tělovou barvu a sametově matný povrch, díky tomu vypadají jako nahé a zároveň nejsou klasicky pravidelné, ale svým pojetím připomínají křivky lidského těla. A na dotek ruky reagují zčervenáním. Děje se tak díky termochromnímu materiálu, který reaguje na teplotu lidské pokožky. Stejné chytré materiály můžete znát z jiného uplatnění: Používají se například na hrníčky, které změní barvu vlivem nalití horké tekutiny. Koncept má reflektovat intimitu během sprchování a zároveň naši vlastní schopnost se červenat, ať už proto, že se stydíme z pocitu trapnosti nebo proto, že se cítíme potěšeni.
Nápad pochází už z dob autorova studia na moskevské British Higher School of Art & Design. Na škole měli studenti vytvořit obaly reflektující strach či štěstí. A Neretin se nechal inspirovat sexem. S původně školním projektem však dokázal opravdu prorazit. Podařilo se mu získat řadu ocenění, mezi jinými si na European Design Awards se svým projektem odnesl bronzovou příčku. Na Pentaward (soutěž obalového designu) získaly stydlivé obaly rovnou zlato.
Sám autor nabádá k něžnému zacházení s nimi, neboť krasavci z této kolekce jsou prý velmi plaší. A ostatně svými slovy potvrzuje i naše úvodní tvrzení: V případě navrhování obalů bychom se v první řadě měli zaměřit na emoce, nikoli na krásu. Největší síla tohoto nápadu je v maximální personalizaci, jelikož reaguje právě na váš dotek. A zároveň působí nezvykle. Nejúčinnější totiž z hlediska zaujetí je provokativní směs přitažlivosti a obav.

stydlivy_obal

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..