2D kód neboli QR kód

0
1078

I když je v současné době móda všeho ve 3D, ony 2D kódy mají stále široké uplatnění i ve světě tisku a etiket. S pomocí 2D kódů lze snadno zachytit velké množství informací a textových sdělení, na která by 1D kód nestačil. Zapisují se tak hlavně webové odkazy URL, adresy, vizitky, popisky služeb a zboží, obsahy všech možných formulářů nebo i dopravní informace. Pro vytvoření 2D kódu je třeba odpovídající software.

Tyto kódy lze snadno tisknout. K jejich umisťování se ale používají i speciální metody. Umísťují se leptáním a vypálení laserem na výrobky nebo součástky. Pro čtení 2D kódů jsou určeny speciální čtečky podobné jako pro 1D kódy, fotosenzory. Pro aplikace mobilního tagování lze rozpoznat kód ve fotografii. Zpracovat jde i snímky pořízené fotoaparátem přímo z mobilního telefonu.

2D kódy a spousta možností

2D kódy lze použít a prezentovat rozmanitými způsoby. Mikroskopický motiv, téměř neviditelný zápis na součástky jako ochrana před zcizením, nebo velkoplošný motiv v podobě kódu umístěného třeba i na kapotě auta. 2D kód lze využít i jako zápis zahrnutý do grafického motivu. V podobě abstraktní malby nebo skupiny znaků nebo fotografie se využívají velmi často. Významné uplatnění 2D kódů je v případě práce s elektronickými PDF formuláři třeba v nástroji Adobe Acrobat.

Nabídka tisku 2D kódů může ve světě tisku představovat zajímavou možnost rozšíření atraktivity stávajících portfolio služeb. Vytištění je možné na papír, textil a další předměty. Podstatně zajímavější než tento tisk je kompletní nabídka služeb spojených s množstvím informací. V současnosti lze považovat za konkurenční výhodu možnost vytištění vizitky nebo trička s 2D kódem. V poslední době je třeba využilo MHD Brno pro elektronický prodej při zakoupení jízdenek městské hromadné dopravy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here